ESL Combat Arms

[Poradnik] Pomoc techniczna - jak opisać problem!

Tematy związane z problemami natury techniczej

[Poradnik] Pomoc techniczna - jak opisać problem!

Postprzez Xenlin » 26 cze 2012, o 12:37

Witam!
Piszę ten poradnik, ponieważ często panuje istny bałagan w dziale Pomoc Techniczna.
Postaram się opisać w kilku krokach, jak poprawnie zrobić temat, by szybko uzyskać odpowiedź i nie dostać przy okazji warna od admina.

Krok 1 Szukaj!

No cóż, każdy jest leniwy. Jednak społeczność CA jest duża, powstaje dużo tematów i gdyby każdy problem był rozpatrywany w osobnym temacie to forum zamieniłoby się w śmietnik. Użyj funkcji szukaj. Przecież nie jesteś jedyną osobą, która ma problemy z CA, może ktoś inny już miał to samo i otrzymał pomoc, po co więc zakładać kolejny taki sam temat? Nawet jeśli wyszukiwarka nie da ci odpowiedzi przeszukaj chociaż 3-4 ostatnie strony działu Pomoc Techniczna. Jeśli jednak nie znalazłeś odpowiedzi to śmiało załóż nowy temat - pomożemy ;)

Krok 2 Tytuł

W tytule należy napisać w kilku słowach na czym polega problem. Nie stosujemy tutaj żadnych ogólników ani zwrotów nie wiążących się z problemem. Przykładowo prawidłowy tytuł to "Problem - gra crashuje po patchu". Tytuły typu "Pomocy!", "HELP", "Pomóżcie", "CA nie działa" nie odnoszą się bezpośrednio do twojego problemu przy okazji innym utrudniając przeglądanie forum. Ponad to jak osoba z podobnym problemem ma znaleźć szybko rozwiązanie gdy temat nie jest konkretnie opisany?

Krok 3 Opis problemu

Tutaj należy szczegółowo opisać swój problem. Co się dzieje, od kiedy, jakie błędy występują. Staramy się pisać konkretnie korzystając z fachowego słownictwa.

adikxxgo121 napisał(a):Mam problem bo gdy się loguje i są te 3 chlopki to mi sie wczytuje bardzo długo i nie moge se pograc;(


Ten przykład doskonale obrazuje jak NIE NALEŻY opisywać swojego problemu. Każdy forumowicz zapewne miał się domyślić, że te "3 chlopki" to obraz (tapeta) wyskakujący po załadowaniu się klienta (w momencie gdy wpisujemy swoje passy do gry). Dlatego zwracam uwagę na szczegółowy i konkretny opis.

Krok 4 Komputer

Każdej osobie, która stara się pomóc przyda się każda informacja, nawet ta bezpośrednio nie związana z CA.
W tym kroku powinieneś napisać coś o swoim komputerze. Najważniejsze informacje to:
- Komputer stacjonarny czy laptop?
- Procesor (Taktowanie)
- Karta graficzna
- Ilość RAM
- System operacyjny
- Zainstalowany antyvirus
- możesz także uwzględnić łącze internetowe (prędkość)

Krok 5 Ogólne spojrzenie na całość

Opisałeś już swój problem. Teraz sprawdź jak to zrobiłeś - popraw ewentualne błędy ortograficzne, wstaw parę przecinków i kropek. Innym będzie się przyjemniej czytało. Ponad to poprawna pisownia jest pewnym wyrazem szacunku w stosunku do innych użytkowników, myślę że za ten szacunek chętnie udzielą ci odpowiedzi :)

To tyle w tym temacie. Pozdrawiam!
Xenlin
Obrazek
Obrazek
08-11.03.2013 G36E(80k gp)
25-27.11.2011 M4A1(80k gp)
26-29.08.2011 AK-47(80k gp)
20-22.05.2011 M1911 MEU(40k gp)
11-13.03.2011 L96A1(80k gp) G36E(80k gp) UMP(80k gp)
28-30.01.2011 L96A1(80k gp)
26-29.11.2010 G36E LE(80k gp)
27-30.08.2010 UMP(80k gp)
Avatar użytkownika
Xenlin
EXPERT
EXPERT
 
Posty: 1347
Dołączył(a): 12 cze 2012, o 03:40
Lokalizacja: Świętochłowie
Klan: IMm0rt4l PL
Nick w Grze: Xenlin
Level w Grze: MAJ 2

Reklama

Re: [Poradnik] Pomoc techniczna - jak opisać problem!

Postprzez MultixPL » 26 cze 2012, o 12:56

Gratulacje , poradnik przejrzysty i czytelny , z pewnością pomoże on osobom nowym na forum , jak i już starszym hehe , dobra robota Xenlin ! :)
Avatar użytkownika
MultixPL
VIP
VIP
 
Posty: 443
Dołączył(a): 16 cze 2012, o 17:59
Nick w Grze: scorp1onN
Level w Grze: LTG


Powrót do Pomoc Techniczna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki